Licznik odwiedzin

sobota, 28 kwietnia 2012

Szydełkowa Dama nr 6 - Delfina

Witajcie :)

Przeglądałam internet w poszukiwaniu
inspiracji na nową Damę .
Miałam ogólny zarys tego jak ma wyglądać,
kolory już miałam wybrane.
I tak znalazłam zdjęcia lalek w sukniach balowych :)
I pomyślałam to jest to !

Nie miałam konkretnych wzorów więc było robienie i prucie.
Zrobiłam suknię balową, wzorowałam się przykładając
robótkę na miskę i jakoś poszło, hi hi
Z narzutką było gorzej, bo zrobiłam jedną
i doszłam do wniosku że to nie to.
Powstała kolejna, ta już mi się podobała 
i nawet wymiary udało się dobrać tak jak trzeba :)
Dama miała mieć gorset bez falbanek postanowiłam więc
zrobić jej biust, he he
I włosy zrobiłam zupełnie inaczej niż do tej pory,
a mianowicie poprzeplatałam wełnę pomiędzy oczkami
a te w pierwszym rzędzie zawiązałam na supełki,
potem związałam w kitkę,obcięłam
i schowałam pod kapeluszem :)
Przypominam, że robiąc głowę ,rączki i tułów
wzoruję się na pomyśle Wygodnej,
reszta powstaje z mojej głowy :)

Szukałam dla niej imienia,
chciałam by pochodziło z innej epoki :)
I chciałam by było powiązane z Francją :)
I tak moja dama dostała imię Delfina :)

W latach 1807-1877 żyła Delfina Potocka,
która zmarła w Paryżu i pochowana
jest na cmentarzu w Montmorency.
Odznaczała się wspaniała urodą,
a także zdolnościami artystycznymi,
była przyjaciółką wielu artystów,
a także uczennicą Fryderyka Chopina.
Nieszczęśliwie wyszła za mąż a po rozwodzie
wyjechała za granicę.
Była powiernica i przyjaciółką a także największą miłością
Zygmunta Krasickiego :)
Myślę, że to piękne imię
i pasuje do mojej Damy :)

Tak więc poznajcie Delfinę :




Dama ma 24 cm wysokości a spódnica 20cm średnicy.






Włosy w brązowym kolorze :


Wyeksponowany i ładnie dopasowany biuścik :)



Suszenie wykrochmalonej spódnicy i narzutki 
odbywało się na durszlaku, he he
Górne części nie została wykrochmalone
by można było je zawiązać: 



A tu narzutka przed krochmaleniem :


No i dodatki czyli parasolka, sakiewka i kapelusz 
a także kokardki :








Całość oczywiście osadzona na butelce plastykowej :)

Mam nadzieję że Wam się spodobała :)

Witam serdecznie Nowe Obserwatorki :)
Pięknie dziękuję za wpisy i miłe słowa,
które są dla mnie motywacją do dalszej pracy :)

Pozdrawiam wszystkich serdecznie !!!

35 komentarzy:

Wygnanko pisze...

Jestem zachwycona Twoim nowym dziełem. Kobieto jaki Ty masz talent!
Pozdrawiam
K.

Kamilla pisze...

Kasiu, Delfina jest przepieknej urody, jak zwykle dodatki pierwsza klasa, pozdrawiam serdecznie:)

Gosia pisze...

No boska jest!!! Imię bardzo mi się podoba, tym bardziej, że historyczne:)))

Wioletta G pisze...

Sexy dama, śliczna! Pozdrawiam:)

zalesinka pisze...

Piękna!!! Masz talent w łapkach i wyobraźnię. Pozdrawiam, Agnieszka

halszka pisze...

Delfina jest tak piękna,ze aż dech zapiera.To jest artyzm wysokiej klasy
zachwycająca pozdrawiam

Violetta pisze...

Jaka dostojna jest ta dama :)) super wygląda :)) pozdrawiam cieplutko Viola

kasia_fd pisze...

Delfina to prawdziwie wytworna dama.
ma klasę i szyk.
kobieta z gracją i powabem.

Szydełkowe czary-mary pisze...

Iwonko zbieram swoje damy idziemy na bal .............
Cudowna damulka aż mi się buzia uśmiecha gdy na nią patrzę :)

Baloska pisze...

Piękna i dostojna:) A jaka wystrojona:)))

Iwona pisze...

Ja jakie cudo:)Piękna:)I te detaliki są cudne:)

Alicja pisze...

Delfina jest czarujaca a jej garderoba niezwykle pracochlonna i wyszukana a jak na prawdziwa dame przystalo ma wszystkie niezbedne dodatki.Male dzielo sztuki,,Pozdrawiam :)

kopalniapomyslow pisze...

Kolejna dama przecudnej urody. Wszystkie przyciągają wzrok swoja starannością i oryginalnością. Gratuluję talentu. Pozdrawiam serdecznie.

Anonimowy pisze...

Jestem zachwycona Delfiną, brak mi słów, jest przepiękna!!! Jak zwykle dopracowałaś w każdym szczególiku!!! Pozdrawiam cieplutko, miłej niedzieli:)))))

haftyśka pisze...

cudowna, dech w piersi zapierają te detale!

zizi pisze...

Jest piekna!
Tworzysz istne dziela sztuki!
Pozdrawiam cieplutko

Gosia Chryc pisze...

jak dla mnie to arcydzieło :)

Littlecraftsbees pisze...

Przeszlas sama siebie, jest niesamowita nie wspomne o dodatkach ktore mnie rozlozyly na łopatki, parasoleczka jest fantastyczna:)) pozdrawiam

HaftyTiny pisze...

Sam szyk i elegancja, parasolka genialna:D

gojka80 pisze...

Po prostu mistrzostwo świata!!!
Super!

Jagna pisze...

jest cudna :)

Joanna pisze...

Przecudna dama, bardzo dopracowana :)) Pozdrawiam .

Sylwia pisze...

Teraz to mnie zastrzeliłaś tą nowa damą!Już sobie wcześniej wybrałam faworytkę w śród twoich pań a tu masz!Cudna niebieska piękność się pojawiła.A ta suknia pierwsza klasa i na dodatek w moim ulubionym kolorze.

Izabela pisze...

Delfina jest przepiękna! Suknia w pięknym kolorze no i te dodatki a nawet góra gorsetu... wszystko perfekcyjne!
Pozdrawiam serdecznie i życzę słonecznej pogody :)

Umbrella pisze...

Ależ to pracochłonne!Jednak efekt finalny wynagradza wszystko!Dama jak się patrzy!Pozdrawiam

Adooshka Wszystko dla Dziecka pisze...

Śliczna ta Dama :)!

Monia - Monika Jakubowska pisze...

Wspaniała dama! Nawet nie potrafię sobie wyobrazić, ile pracy w nią włożyłaś :)

Anonimowy pisze...

Witam z uśmiechem bajecznie, Pozdrawiam Ciebie serdecznie, Tak mi miło i przyjemnie Kiedy wpadasz do mnie codziennie, Radość w sercu mym malujesz I za to Ci serdecznie Dziękuję.

Kobieta z walizką pisze...

Piękne:) Pozdrawiam

Rolin Szyck pisze...

Cudowna Dama!!! Oczy z orbit mi wypadły! CUDO!!! Pozdrawiam!

niw@ pisze...

CUDOWNE !!! Mnie się podobają, nawet chciałam kiedyś spróbować, ale wygląda na skomplikowaną więc tym bardziej PODZIWIAM !!! :)

Maszaikasza pisze...

Twoje damy są śliczne i takie precyzyjne.

Beata pisze...

Kolejna piękność :-) a pomysł z biuścikiem - super :-)

Marta pisze...

Jaka wytworna suknia!! Przepiekna!:)

Stara Pracownia pisze...

Niesamowita, a wzór ananasowy na sukni to jak wisienka na torcie:-)